torsdag 11. mars 2010

Hamburger



Hamburger
6 porsjoner

Bland sammen
800 gr Karbonadedeig
1 finhakket rødløk
1 fedd hvitløk
2 ts salt
2 ts pepper
1ts oregano
1 ts paprika
Litt chilli
1 liten ts Tabasco
1 ts Worchestershiresaus

Lag burgerne etter ønsket størrelse
og brun dem i pannen

Etterpå legger jeg dem på en stekeplate
(med evnt ost på til den som måtte ønske det)
og steker dem i ovnen i 10 minutter på 200 grader

Serveres med ovnsbakt/stekt potet og salat!
Evnt smør et tjukt lag med avocado
på brødet før du legger på salat og hamburger

-
Det er første gang jeg
har laget hamburger til middag
Godt med en enkel middag
når formen og matlysten
ikke er helt på topp

Og barna syns
det var utrolig godt!




Et lite klipp fra Pink Panter
Helt umulig å tenke på Hamburger
uten å tenke på denne scenen
Vi lo så tårene sprutet
da vi så denne filmen
for en god del år siden.... ;)
(og det gjør vi enda!)

4 kommentarer:

  1. Mmm hørtes veldig godt ut. har lagd det mange ganger men aldri hatt Worchestershiresaus i. Det skal jeg sannelig prøve, takk for tipset =)

    SvarSlett
  2. Det hørtes utrolig godt ut! Spørs om det blir hamburger til helga ;) Her var det fylte grovpitabrød til middag i dag. Enkelt og raskt det også! :)

    Såpedispenseren (begge) har jeg kjøpt på Det lille X-tra på Fossegrendasenteret for bare 99,- Syns det var en veldig ålreit pris. Men jeg var innom igjen i går, og da var det dessverre tomt. Jeg kan si fra hvis jeg ser den der igjen;)

    klem, camilla jin

    SvarSlett
  3. nam den så god ut..har du sendt inn bilde til den burgerreklamen som ruller og går på tv om dagen ? :-)) Må du gjøre.:-))

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...