onsdag 15. juni 2011

Glutenfrie grove vafler



Glutenfrie grove vafler - med banan om du vil!
 Knallgode vafler som lukter jul!

4 dl Semper Mix 
(gjerne grov mix eller mix med fiber om du vil)
2 dl glutenfri havregryn
1 ts pofiber
1 ts fiberhusk
2 ts kardemomme
2 ts kanel
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 ts salt
3 dl melk
4 egg
75 g smeltet smør

+ Jeg moste en banan og hadde oppi røren også
Og erstatter du 1 dl mel med potetmel blir vaflene sprø!

Bland det tørre i en bolle og rør inn melken
Rør godt for å unngå klumper
Visp inn eggene og tilsett smøret
(Tilsett vann til ønsket konsistens om røren er for tykk)
La svelle 5 min før du steker


 ***

3 kommentarer:

  1. Har en venninne som ikke tåler gluten, dette er kanskje en oppskrift jeg burde notere meg. Setter de seg lett fast i vaffeljernet eller er de like lett å steke som vanlige vafler??

    SvarSlett
  2. Like lett å steke som vafler med hvetemel =}

    SvarSlett
  3. Takk søte du, for gode ord hos meg!!!
    Mmmmm, grove, glutenfrie vafler - denne oppskriften må jeg helt klart prøve!!

    Ønsker deg en strålende flott ukeslutt!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...