mandag 7. november 2011

Frokosten er reddet med denne frokostblandingen





Dette er den beste frokostblandingen
jeg har smakt - ever!


*** 

Fyll opp et litermål med det du ønsker
av gryn/frø/nøtter/

I skapet mitt fant jeg havregryn (glutenfrie), linfrø, solsikkefrø
sesamfrø, knuste: valnøtter og mandler + 1ts kanel
Sikkert 6 dl havregryn (?) og resten frø/nøtter
og det ble mer enn nok Kanel med 1 ts!!


Rør ut 4 ss flytende honning med 4 ss varmt vann
og bland det godt inn i kornblandingen
Jeg har også prøvd varianten med 2 dl vann 
men det ble ikke godt

Legg så kornblandingen over på en bakepapirkledd plate
og sett den midt i ovnen på 180 grader i ca 20 -30 min
(med min blanding holdt det med 20 minutter)

Rør rundt i blandingen minst tre ganger
under steketiden slik at blandingen blir jevnt ristet

Blandingen avkjøles på platen før du setter den
til oppbeavring i en tett beholder med lokk!

Godt med melk, og til yoghurt!
Og helt sikkert på grøt eller på is også!

I'm lovin' it!

2 kommentarer:

  1. Dette så godt ut :)
    Skal jammen meg prøve å lage frokostblanding selv en dag.

    Ha en fin kveld

    Klem Birthe

    SvarSlett
  2. Det sa jammen godt ut! Er lei min faste frokost sa dette var et lurt forslag. Far brukt opp endel fro og notter ogsa!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...