søndag 27. mai 2012

And



Mitt første møte med And 
var i Amsterdam i mars
Amsterand? 


I dag var det på tide å lage det selv...

Vi var spente både jeg og mannen
(vi lager stort sett alltid middag sammen)
og vi valgte å bruke oppskriften til Fru Hermez
Men vi reduserte steketiden i ovnen til 10 minutter
Og jeg sprutet litt honning over brystene
de aller siste par minuttene av steketiden..

Serverte med hjemmelaget potetmos
grønnsaker og "appelsinsaus" til

Sausen laget jeg av det vi hadde tilgjengelig her
Men inspirert av oppskriften til Wenche
Brunsukker, sirup, hvitvin-og balsamico eddik, soyasaus
en dæsj rømme (selv om jeg hadde foretrukket Creme Fraiche
om vi hadde hatt det i hus)
en god del appelsinjuice, litt fløte, salt og pepper

Neste gang skal jeg prøve meg på glasert rødløk
som tilbehør, samt en noe mørkere/sterkere saus
Litt mer vilt smak og med sopp og tyttebær/solbær


Middagen ble fandtastisk god!


2 kommentarer:

  1. Yummi - dette så godt ut !
    Så flinke dere er, hyggelig å lage maten sammen.

    Fikk jo lyst på jordbær, jeg da...etter å ha sett nøye på det fine "headerbildet" ditt :)

    God mandag !

    SvarSlett
  2. Nam nam!!!!!!!!!!!!!!!
    And er kjempegodt. Jeg har spist and på restauranten til Odd Ivar Solvold her i Sandefjord og det var utrolig godt. Bl.a har jeg også spist andecarpaccio, akkurat det kunne jeg styre meg for men - ellers ja, veldig godt!

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...