søndag 27. september 2015

Verdens beste Brownies på få minutter


Brownies

200 gr smør smeltes på svak varme og has over i en bakebolle
Tilsett 3 dl sukker og bland godt

Tilsett så resten:
2 egg
3 dl mel (jeg bruker glutenfritt mel)
4 ss kakao
2 ts vaniljesukker
3 dl ristede valnøtter (hakkes i biter)
Her bruker jeg både valnøtter, pistasjnøtter, og sjokolade. Alt etter hva jeg har i skapet
= Alt blandes godt sammen med en håndvisp/slikkepott

Kle en liten langpanne med bakepapir og fordel røren oppi
Stekes nederst i ovnen på 225 grader i 10 minutter



Oppskriften har jeg fått fra mamma, men jeg har doblet den
så nå blir det perfekte Brownies til min minste langpanne
(som jeg har kjøpt på Rema)

Du kan halvere oppskriften (slik den opprinnelig var)
og steke kaken i en rundform (22cm), samme steketid og temperatur

Nydelig varm, da den smelter på tungen
Men like god kjøleskapskald syns jeg =)

Får du uventet besøk står denne kaken på bordet ila tyve minutter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...