lørdag 15. juli 2017

Hjemme alene med mine guilty pleasures...



Jeg er hjemme alene
for første gang på mange år 
[men bare til lørdagkveld så ikke noe langvarig akkurat]

Men før jeg kunne ta helg og virkelig nyte alenetiden
måtte jeg gjøre unna en del husarbeid

Så plutselig gikk timene de, mens jeg
vasket klær
la sammen klær, hengte opp klær
vasket badet, støvsuget sofaene og gulvene
tok ut (og inn) av oppvaskmaskinen
bakte brød, ryddet og støvsuget i gangen
vasket kjøkkenet, vannet planter, gikk ut med søppel
 tørket støv, la på rent sengetøy osv osv

Jeg skal bare gjøre ditt og skal bare gjøre datt
Og plutselig så har det gått mange timer
Men sånn er det jo!

Så etter flere timers arbeid ble det tid for middag
Dinner for one....?
Ikke noe jeg foretrekker i grunn
da jeg syns det er kjedelig å lage middag til meg selv

Men nå skulle jeg jo kose meg så da ble det 'full-middag'
Jeg skjenket meg et glass rødvin mens jeg laget middag
og hadde favoritt-podcasten på øret ...

Jeg laget noe jeg stort sett aldri spiser: Biff 

Mange år siden sist jeg spiste det nå og jeg har drømt om en
skikkelig saftig steak de siste dagene av en eller annen grunn
Det er litt harry med biff, og jeg foretrekker mye heller kylling

 (som står på menyen i dag)

Etterpå flyttet jeg inn på sofaen å så fire romantiske komedier på rad
Hadde en liten Matthew McConaughey maraton   

(ikke de nyeste filmene altså....skrekk og gru)

Og det slår meg hver gang jeg ser disse filmene at det

er vel ingen som spiser så sensuelt som han gjør - med fingrene
Som han gjør i f.eks: Failure til launch og How to lose a guy in 10 days..
 

 Han har sagt i et intervju at han syns mat er sexy
  "Sometimes, if I taste something I really love,
I get such tingles down my spine that I have to stop and take a break"


Og han er jo så fin når han er såret og sint
(og våt selvsagt for regnet plasker jo ned)
når han sier til motspiller Sarah Jessica Parker i

Failure til launch
: Get the fuck out of my car (favortitt scene, go figure)

Var i gang med en femte film, men da var klokken 02
så jeg fant ut at det var påtide å ta kvelden fra mine
guilty pleasures


I dag er det lørdag og det er lov å spise sjokolade
Så jeg skal ta med meg min Troika og virkelig nyte den
mens jeg fortsetter i boken jeg holder på med nå
som tar meg med til Italia og til Villa Magdalena 


Det er (var?) meldt full sol og 19c i dag
Jeg satte solstolen i solen nå nylig
Gikk inn å tok på meg shorts og singlet
smurte meg godt inn med solkrem
Gikk ut for å sette meg i solen med boken min
Og det regnet!? What??


#trøndersksommer

 
Failure til launch (2006) og How to lose a guy in 10 days (2003)
finner du forresten på Netflix 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...