torsdag 22. mars 2018

Syltet rødløk


Barna ville ha pølse med brød å spise en dag i vinterferien
og da må man pimpe det litt opp for ellers blir det lite mat/smak i det
(både med salater, hakket rå løk, sprøstekt løk og syltet rødløk)

Vi elsker rødløk, og barna (guttene) elsker også glassert rødløk 

Syltet rødløk derimot har jeg ikke laget før, men fant ut at den
kan brukes som tilbehør til omtrent alle måltider
Jeg har nå brukt den til kjøtt, fisk, hamburger, taco, salater, skinke, på brødskiva + 


Syltet Rødløk 

2-4 rødløk (jeg brukte 2)
3 dl vann
1 dl eplecidereddik
2 dl sukker
Ingefær
Salt og pepper 

Kutt rødløk i tynne skiver/båter mens du koker opp vann, eddik og sukker
sammen med litt revet ingefær, salt og pepper 

Ta kasserollen til side og legg rødløken i laken, og la alt kjøles ned
Når laken er avkjølt heller du den syltede rødløken over på glass, lukker det og setter det i kjøleskapet

Den syltede rødløken er klar til bruk når laken er kald,
og kan oppbevares i kjøleskap i flere uker...




2 kommentarer:

  1. jeg har også akkurat oppdaget syltet rødløk. Kjempeenkelt å lage og det smaker veldig godt. Stor suksess hos gjestene vår i går.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å skrive en liten kommentar til meg
Koselig å vite at du har vært her på besøk ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...